Powered By Blogger

vrijdag 12 juni 2009

Tekstkalender: Meditatie bij Mattheüs 28: 20

Gisteren plaatste ik dit bericht, ik plaats hierbij nu een meditatie bij!

‘En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld’.

Een belofte! Wie zei deze belofte? Jezus zei deze belofte. Wat een grote troost voor ons! Als we in verdrukking zitten… Als we iemand hebben die overleden is…. Als we…. Nou ja noem alles maar op!

 

Als je hoort in het nieuws van Noord-Korea, Mexicaanse griep…. Noem alles maar op! En dan te bedenken dat dit in de Bijbel staat. En zie, Ik ben met u alle dagen tot aan Mijn wederkomst! Wat een grote troost.

Iedereen kent toch ergens nood, het zij op school, werk, thuis… Noem alles maar op wat je kan bedenken! Maar Hij wil helpen, ik las ergens Hij wil helpen in ‘t verdriet. En dan stond daar zou Hij het niet weten? Hij die van Zijn Vader verbannen was toen Hij alleen hing aan het kruis? Hij die tegen de duivel moest strijden tijdens de tijd dat Zijn Vader hem had verlaten?

En zijn dan gelijk alle problemen opgelost? Nee maar  laat de Zon maar in je hart komen! Kan je dat zelf? Nee! Maar je kan wel vurig bidden om de Heilige Geest, Hij zal ons helpen! Hij zal je donkere wolken weg nemen en een zon laten stralen. Maar we weten het ook voor de zon kunnen wolken schuiven, zo is het in het geestelijk leven ook, we zien echt niet altijd de zon schijnen! Ik hoorde eens een lied: U bent soms vaker verder weg, omdat ik zelf de wolken bouw! Zo zijn wij zulke mensen mogen we het volgende maar als troost aannemen:

God, Die helpt in nood, is in Sion groot; alle volken macht niet bij Hem geacht; buigt u dan in ‘t stof, en verheft met lof ‘t Heilig Opperwezen; wilt Het eeuwig vrezen! (Psalm 99:2)

En als je dan bent verlost zal je voor eeuwig zingen:

Mijn God, U zal ik eeuwig loven, omdat Gij ‘t hebt gedaan; ‘k verwacht Uw trouwe hulp van boven, Uw waarheid zal bestaan; Uw naam is voor ‘t oprecht gemoed van al Uw gunstvolk goed(Psalm 52:7)

---------------------------------------------------------------------------------

© Arie van der Plas, vrijdag 12 juli 2009

2 opmerkingen:

  1. wat mooi....

    wat heerlijk dat wij mogen weten dat wij, in alle nood, een Helper hebben...Iemand die ons altijd helpen wil en die altijd voor ons zorgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is God toch goed dat Hij altijd met ons wil zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen