Powered By Blogger

dinsdag 16 juni 2009

Doe en puzzel II: Ingezonden antwoorden

Zaterdag, 6 juni, plaatste ik een bericht met antwoorden en een nieuwe vraag voor deze serie! Hierop is vijf keer op gereageerd. bedankt!  De antwoorden luiden als volgt:

Ik geloof dat in de zegenbede (voor de kerkdienst) gezegd word: (...) en in de naam van de Heilige Geest die wederbaart...de Heilige Geest bekeert dus mensen, geeft hen een nieuw hart (wedergeboren)

  • Lydia

Volgens Lydia bekeert de Heilige Geest mensen, dat word ook in de zegenbede gezegd.

  • Annemarie

Ik heb het antwoord gedeeltelijk uit vr 53 van de H.C.

Hij schenkt Godskinderen een waar geloof (Christus) en zal altijd bij hen blijven.

  • Linda

Hij doet veel werk, zoals zondaren zalig maken, hij geeft ze een nieuw hart, en laat ze hun zonden zien.

  • Fianne

Eigenlijk doet de Heilige Geest heel veel! Maar kort samengevat is het zoals zondag 20 van de Catechismus het zegt: (...) opdat Hij mij door een waar geloof Christus en al Zijn weldaden deelachtig make, mij trooste en bij mij eeuwiglijk blijve.

Anders gezegd: Hij neigt ons hart en voegt het saâm, tot de vrees van Zijn Naam! (Psalm 86:6)

---------------------------------------------------------------------------------

Voor volgende week, de 21ste juni, doe en puzzel deel III!

De vraag luidt als volgt: ‘Hoe moet je omgaan, naar Bijbels inzicht met de gedachte van PVV-leider meneer Wilders’?

3 opmerkingen:

  1. kun je misschien dan eerst de gedachte van PVV-leider meneer Wilders hier plaatsen? want deze vraag is misschien gemakkelijk voor mensen die zich in het nieuws enzo verdiepen, maar ik weet eigenlijk niet zoveel van de gedachtes van meneer wilders af....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. God zegt duidelijk in de Bijbel dat je je vijand moet liefhebben. Daarbuiten gelaten even van het feit of je Geert Wilders als je vijand ziet, is het dus nooit goed om iemand te haten. Je moet van je medemens houden. Christenen zijn echt niets beter dan iemand als Geert Wilders. Ik denk daarom dat je met respect om moet gaan met mensen als Wilders, ook al ben je het niet altijd met deze mensen eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben ik het helemaal mee eens!

    BeantwoordenVerwijderen