Powered By Blogger

dinsdag 23 juni 2009

Mijn hulp is van de HEERE alleen! – Verdriet en christen deel II

Hulp, daar gaat het om in deze Psalm! Ik plaatste onlangs al een deel over Verdriet en Christen ik wil hiernu vandaag een vervolg op schrijven!

Als we kijken naar de protesten in Iran tegen de herkozen president, die hebben hulp van massa’s mensen! Maar als je nu in je eentje voor iets staat? Dan is je hulp niet van de mensen massa om je heen… Begrijpt niemand je? Heb je moeite pijn over verdriet? Dan is dit een troost, er is een God die van je nood afweet en je wil helpen!

Afbeelding: http://www.bramlems.nl/verdriet.gif 

Het is eigenlijk precies het zelfde als op de afbeelding hierboven, God slaat als het ware een arm om je heen als je het moeilijk hebt! Wij hadden vandaag onze laatste lesdag op school, en toen gingen we oefenen voor een afscheidsavond… Toen werd onder andere het prachtige lied genoemt: “Ik droomde eens…”, wat ik hieronder heb geplaatst, dat het ook voor jullie sommige waarom vragen mag oplossen!

Ik droomde eens en zie ik liep
aan 't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen, want ook
de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door
en lieten in het zand
een spoor van stappen, twee aan twee;
de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij
en zag mijn levensloop
in tijden van geluk en vreugd
van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek
zag ik, langs de hele baan
daar waar het juist het moeilijkst was,
maar een paar stappen staan...

Ik zei toen: "Heer waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had;
juist toen ik zelf geen uitkomst zag
op het zwaarste deel van het pad."

De Heer keek toen vol liefde mij aan
en antwoordde op mijn vragen:
"Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was,
toen heb Ik je gedragen

2 opmerkingen:

  1. een prachtig gedicht vind ik dat altijd...precies verwoord hoe je je vaak kunt voelen...maar Hij weet altijd van je af en dat is zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen