Powered By Blogger

vrijdag 28 augustus 2009

Samen rein, deel V ‘Single of samen – Gevaar’

Samen rein_3`1

Vandaag deel V: ‘Single of samen – Gevaar’.

Eerste bekering dan verkering. Misschien is dat jou gedachte? Eigenlijk is die gedachte nogal zwart-wit, maar er zit ook een Bijbelse waarheid in! Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden(Mattheus 6:33), Christus zelf zei deze woorden!

Maar dit is geen oplossing voor de worsteling van het alleen zijn. Maar het wijst wel een Bijbelse volgorde aan. Sommige alleenstaanden zijn zo op zoek naar een man of vrouw, dat hun leven erdoor wordt beheerst…

Het komen tot een huwelijk daaruit lijkt het te bestaan. Het verlangen is heel begrijpelijk. Maar het gevaar is dan aanwezig dat men de Heere niet vraagt om Zijn leiding, Zijn wil en Zijn zegen. En wat is een huwelijk zonder de zegen van de Heere?

Maandag om 11.00 zal het volgende bericht in deze serie, ‘Samen rein’ geplaatst.

Eerst wil ik het hebben over ‘Single of samen’, een serie in de serie Samen rein . Maandag zal er een bericht verschijnen over Single of samen – Verrijking?

Samen rein_3-Single of samenkopie Klik op de afbeelding voor meer afleveringen

3 opmerkingen:

  1. Dat heb ik me idd ook weleens afgevraagd: eigenlijk zou je eerst bekeerd moeten zijn, anders word je zo opgeslokt door aardse dingen...

    maar om dat nou zo te zeggen...klinkt idd wat zwart-wit, want als nou de ware (om het zo maar te zeggen) komt en je vraagt en je zegt: nee, want ik moet eerst bekeerd zijn...ik vraag me af of je dat zo kunt zeggen?

    Maar het is wel belangrijk om in je huwelijk samen de Heere te dienen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi!!

    Onze dominee preekt over het huwelijk en gezin, pas preekte hij uit Genesis. Het ging er ook over dat altijd het hoogste doel in je leven moet zijn om de Heere te dienen en daaronder pas je man/vrouw liefhebben!

    BeantwoordenVerwijderen