Powered By Blogger

dinsdag 5 januari 2010

Rabbijn Evers

Gisteren mochten wij dan de rabbijn krijgen. Helaas, kwam deze man door de weersomstandigheden later… Daardoor hebben wij maar tien minuten tijd gehad om naar de rabbijn te luisteren.

Het ging over het monotheïsme, het geloven in één God. En daarvan een beeld is…

De wereld alles wat in de wereld is de moleculen maar de alle andere dingen…. Toch een eenheid!

Als je daar over nadenkt dat weet je hoe Gods schepping in elkaar zit! En ik denk wat dat betreft dat we het op dit punt kunnen eens zijn met de Joden!

We kunnen hier misschien wel wat meer aandenken!

Meer info over rabbijn Evers:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Raphael_Evers - Wikipedia

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=2318&tx_ttnews[backPid]=111&cHash=b32f58d236 – Pauw en Witteman

3 opmerkingen:

  1. Zo dat is idd niet lang...

    Maar je hebt er in elk geval nog iets van geleerd...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij ons was zn praatje wel 3 kwartier..

    maar ik vond het wel jammer dat het over een onderwerp ging waar wij eigenlijk hetzelfde over denken als de Joden.
    Ik had het interessanter gevonden als het over iets ging waar zij anders over denken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad jammer dat hij zo laat was! Gelukkig heeft ie bij andere klassen wel z'n hele verhaal kunnen doen. Ik wist trouwens niet dat het zo'n bekende rabbijn was! Ik zal eens ff op wikipedia gaan kijken! Leuk stukje :)

    BeantwoordenVerwijderen