Powered By Blogger

maandag 4 januari 2010

De scholen zijn weer begonnen!

Vandaag, het is weer zover na twee weken geen school mogen we weer naar school. En dan is er de achterliggende dagen veel gebeurd. Kerst, oud&nieuw, voor mensen die mensen moeten missen zullen deze dagen extra zwaar zijn geweest.

Misschien stil gezet bij de noodzaak een keer te moeten overlijden… Toen –bij ons was dat op oudejaarsavond- de namen werden voor gelezen van hen die eerder zijn overleden als ons, memento mori, gedenk te sterven.

Maar vandaag mogen we weer met de tassen op onze rug door school heen lopen…

En dan hadden wij vandaag een extra bijzonder dag, bij ons kwam er een rabijn op school, morgen hoop ik hierover een artikel te plaatsen!

6 opmerkingen:

  1. van die rabbijn vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Hij vertelde bijna niets over het Joodse geloof/jodendom. Maar misschien kwam dat omdat we zo weinig tijd hadden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat namen oplezen gebeurt bij ons ook altijd op oudejaarsavond ja...echt heel bijzonder vind ik dat altijd!

    Idd...Momento Mori

    Wat leuk dat er een rabijn kwam...kben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Eline: Ja helaas ondanks dat ik vond dat hij wel goed kon spreken en het onderwerp wat hij aansneed had ik eigenlijk nooit aan gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Arie: ik vond het onderwerp wel mooi, maar dat was geloof ik een kenmerk van het monotheisme. En dat is het christendom toch ook? daar hoef je toch geen rabbijn voor te zijn. Dat kunnen wij met godsdienst net zo goed bespreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Eline: Nee inderdaad, mij had ook concreet de verschillen tussen het Jodendom en het christendom leuker geleken en dan met teksten bewezen, maar k denk persoonlijk ook dat daarvoor de groep te groot was...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waarom zou de groep daar te groot voor zijn? Dat kan hij toch gewoon uitleggen? kom anders ff online, dat praat iets makkelijker

    BeantwoordenVerwijderen