Powered By Blogger

donderdag 21 januari 2010

Haiti…

Wie weet het nieuws nog niet?

Ondertussen is het het druk besproken onderwerp van de de aflopen week. Misschien is er zondag bij jullie in de kerk ook wel bij stil gestaan. Juist ja, ik bedoel de aardbeving die op 12 januari 2010 trof.

 

Een aardbeving van 7 op de schaal van Richter. Inmiddels is het dodental al boven de 75.000 gestegen. Ik kan niet voor ogen zien hoeveel dat er zijn wel weet ik dat het er heel veel zijn!

Voor hen is het eeuwigheid geworden, memento mori? Gedenk te sterven?

Het is niet altijd het eerste waar we aan willen denken… Niemand, maar toch moeten we er bij stil staan…

Ik hoorde gisteren een verhaal van een vrouw die kwam zingend onder de puin hopen vandaan! God lovende.

Ik las op internet over een radioman die een gesprek met een dominee had die zijn zoon heeft verloren, hij zei: ‘Ik mag blij zijn dat Hij nog mijn andere drie kinderen in leven heeft gelaten’!

Hoor je over de actie van giro 555. Één oplossing is geld geven! Maar de tweede misschien nog wel belangrijker… Is bidden! Bidden voor alle mensen… Bid jij mee?

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi stuk Arie...en bidden is idd het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat moet het erg zijn voor die mensen!! Daar kun je je eigenlijk niet zoveel bij voorstellen

    BeantwoordenVerwijderen