Powered By Blogger

donderdag 2 juli 2009

King of pop: Michael Jackson overleden…

King of pop - in memoriam

Afgelopen zaterdag kreeg ik een mailtje van een internetwinkel bol.com met daar als onderwerp ‘King of pop: in memoriam’. Ik had het afgelopen vrijdag al gehoord via het journaal; maar overal werd het bekend gemaakt ik las een commentaar ergens op een site… ‘Jackson? Een zanger die zijn leven verteerde in goddeloze muziek. Een man die zich door plastische chirurgie liet ombouwen van zwarte tot blanke. Een pedofiel. Een vader die zijn baby van elf maanden buiten het balkon van een hotelkamer liet bungelen. Jackson? Die staat ver van mijn christelijke bed’

We moeten ons er niet te gemakkelijk vanaf afmaken…! Hoeveel reformatorische jongeren luisteren naar zijn muziek, zijn fan van hem? We moeten ons absoluut niet boven hem stellen; want daar hebben wij toch ook zo snel last van!

Kunnen we dat uit onszelf? Nee: Gods Geest moet er aan te pas komen. Dan verbleken de glitter en glamour van de popwereld. Wie ooit Psalm 56 –„Gij hebt mijn ziel beveiligd voor de dood”– met zijn hart zong, heeft geen behoefte meer aan liedjes van popmuziek!

Gebruikte bronnen:

Binnenkort levensbeschrijving Michael Jackson

6 opmerkingen:

  1. wat erg...

    handig zo'n filmpje erbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd erg.. volgens mij is die man echt niet helemaal normaal hoor!
    Het klinkt miss hard, en zoveel verstand heb ik er niet van.. maar als je alles zo hoort!
    Is dat bijv. echt waar van die baby?
    En dat hij zich helemaal heeft om laten bouwen is toch ook niet normaal! Wat denken jullie (arie?) ervan?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Mariska,

    Wat ik ervan denk... Tjah als ik alle filmpjes zie(ik heb me er nog al inverdiept...) dan denk k het klopt hier toch niet helemaal! Ik las dat verhaaltje van die baby op een betrouwbare site(refdag.nl) dus dat is waar!

    Maar wat hij net als ons nodig had/heeft is een hart van zonden ontsmet door het bloed van Jezus Christus! Tevens denk ik dat we niet boven andere moeten verheffen: wij hebben alle maal het wassen van onze zonden nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja maris, ik vind het ook een beetje apart...je gaat toch je baby niet buiten het balkon laten hangen?! en je ook helemaal om laten bouwen...

    en zoals arie al zegt: hij heeft net als ons een nieuw hart nodig(gehad) en wij zijn ook niet beter dan hij...

    maar als ik dit allemaal lees, denk ik echt van: arme man....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat is dat voor een vieze vent, maar ja, uiteindelijk leeft hij nu niet meer, en mag je hem uiteindlijk ook neit oordelen,

    sorry dat ik niet eerdrer reageerde, de site deed het niet ofzo,

    groetjes van leonie

    ps. luister jij dan wel eens popmuziek? bij ons staat het in de winkel aan. radio 538, irritant. je gaat liedjes herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja wil, dat dacht ik ook: arme man..
    en ik geloof niet dat die man gelukkig is geweest in zijn leven als ik dit zo lees

    BeantwoordenVerwijderen