Powered By Blogger

woensdag 28 oktober 2009

Week 44: Tekstkalender, woensdag 28 oktober 2009

Ik plaatste gisteren de tekst al, ‘o alle gij dorstigen! Komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!’.

Blijkbaar gaat het hier over mensen die dorst hebben en honger, maar geen geld hebben. Alleen deze tekst is figuurlijk bedoeld, het gaat om mensen die geestelijk hongeren en dorsten naar de levende God!

Het bijzondere is, er is al betaald, Christus heeft voor ons aan het kruis gehangen. De zonden zijn vergeven.

Als je gedoopt bent ben je apart gezet, daarom kun je met eerbied gesproken God op wijzen! Zie jij dat zo? Ik weet het hoor het is lastig, ‘k vind het zelf ook lastig.

Maar lees jij in de Bijbel? Zoekt en gij zult vinden! Ook een belofte, als ik naar mijzelf kijk ik kom beloftes niet na, http://thebiblestories.blogspot.com/2009/10/excuses.html, maar God wel! Wat een troost ervaar jij en ik dat zo, wil jij en ik je leven aan hem geven?

Dan zullen er dingen veranderen. Heb jij/ik dat daarvoor over?

Zo roep Jesaja ons op: ‘o alle gij dorstigen! Komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!’

3 opmerkingen:

  1. Als je zo een tekst uitgelegd krijgt, sta je er meer bij stil...

    Een hele mooie en bijzondere tekst...

    Mooie log ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi stuk!! k vind het een hele mooie tekst, zonder geld en zonder prijs!

    BeantwoordenVerwijderen