Powered By Blogger

dinsdag 8 december 2009

Liefde was het, onuitputtelijk!

Liefde was het, onuitputtelijk,
liefd' en goedheid, eind'loos groot.
Toen de Levensvorst op aarde
tot ons heil zijn bloed vergoot.
Komt, laat ons Zijn liefde prijzen!
God geeft vreugd' en dankensstof.
Eenmaal zingen wij voor eeuwig
in de hemel Zijnen lof.

Rijd als Heerser door de velden,
Jezus in Uw grote kracht.
Niets, niets kan U tegenhouden,
zelfs de hel niet met haar macht.
Voor Uw Naam, zo groot en heerlijk
zinkt de vijand weg in 't niet.
Heel de schepping, Heer, zal beven,
als zij U, haar Koning, ziet.

-------------------------------------------------------------------
(c) Joh. de Heer & Zn
Tekst: T.J. Willams.
Muziek: Ds. L van de Broek

4 opmerkingen:

  1. Niets, niets kan U tegenhouden, zelfs de hel niet met haar macht....Wat mooi, bij Hem ben je veilig!

    Fijn dat je ook gedichten plaatst! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo vrienden, mooi gedicht maar ik herken een tatoeage die op het lichaam van mijn welgevormde vriend is geplaatst door een tattoo-artiest te Alkmaar. Dit is sympathiek. Knip en plak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Anoniem, helaas ben ik vergeten de link er bij te zetten... Excuses hiervoor! Ik hoop dat u er begrip voor heeft dat ik deze afbeelding heb gebruikt!

    Hg, Beheerder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... hoi Arie,

    deze prachtige roos
    rust op m'n borst
    en is in liefde geplaatst . . .

    vind 't zéér sympathiek
    dat ze mag reizen
    in de tijd
    en menschen warm mag raken . . .

    Berry Zeemensch

    BeantwoordenVerwijderen