Powered By Blogger

donderdag 1 april 2010

Goede vrijdag

Misschien moet je morgen werken… Misschien ga je druk met school bezig zijn… Of lkkr onderuit zitten op de bank een Donald Duckje lezen…

Goede vrijdag… Als je je gedachte er over laat nadenken… Dan moet je verwondert uitroepen, zoals als afgelopen lijdensweken vaak bij ons werd aangehaald:

Leer mij o Heer, uw lijden recht betrachten,
In deze zee verzinken mijn gedachten:
O liefde die, om zondaars te bevrijden,
Zo zwaar moest lijden.

Niet dat ik het altijd doe; maar ‘k wil je oproepen om morgen ook eens te letten op hoe zwaar lichamelijk en geestelijk lijden Jezus moest ondergaan. Zal je dan op een andere manier luisteren?

Laten we elkaar oproepen, om Hem te volgen! Het zal dwars tegen onze wil in zijn… Misschien ruil je dan je schooltijd in om een goed boek te lezen… Roepen we elkaar ervoor op?

Jij mij? Ik jou?

----------------------------------------------------------

Vandaag ook geplaats: http://thebiblestories.blogspot.com/2010/04/sry.html

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi geschreven...

    Wat heerlijk als Zijn lijden ook voor ons mocht zijn...het is idd moeilijk om jezelf helemaal weg te cijferen, maar Hij is het wel waard...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat best lastig om op Goede Vrijdag daar tijd voor vrij te maken. Ik moet werken, dus dan ben je zo snel alweer met andere dingen bezig en dan uit je werk vlug douchen en eten en weer naar de kerk. Is zo gehaast allemaal!
    Maar ik zal er proberen aan te denken.

    BeantwoordenVerwijderen